آموزش آزمون آنلاین

سامانه آزمون آنلاین به دنبال این است که به طور موثر با استفاده از یک سیستم تمام خودکار عمل ارزیابی را انجام دهند تا نه تنها در زمان ارزیابی صرفه جویی شود بلکه نتایج سریع تری نیز ارائه شود. سامانه آزمون آنلاین کمک می کند تا انجام امتحانات به صورت خودکار انجام شود.

 5 مزیت یک سیستم آزمون آنلاین عبارتست از:

1. در مصرف کاغذ صرفه جویی می کند: شما مجبور نیستید امتحان را برای دانش آموزان خود چاپ کنید. و این موجب صرفه جویی در مصرف کاغذ و در نتیجه زنده ماندن درختان می شود که همه را خوشحال می کند.

2. در زمان صرفه جویی می کند: اگر در آزمون خود تنها از سوالات چند گزینه ای استفاده می کنید، مجبور نیستید آن را خودتان تصحیح کنید. سامانه آزمون آنلاین خود آن را به طور خودکار تصحیح می کند. همچنین توزیع امتحان به هیچ وجه وقت شما را نخواهد گرفت. کافیست آدرس ایمیل دانشجویان خود را وارد کنید و آن ها را به آزمون دعوت کنید. آنها پس از امتحان فوراً نتیجه را دریافت خواهند کرد.

3. هزینه های شما را کاهش می دهد: لازم نیست کاغذ بخرید. ارسال ایمیل رایگان است. همچنین بالاتر از همه این ها شما در تدارکات صرفه جویی می کنید: دانش آموزان شما مجبور نیستند در کلاس درس برای امتحان شرکت کنند. آنها می توانند آن را در یک زمان مشخص از دستگاه خود انجام دهند. شما مجبور نیستید کلاس درس اجاره کنید، همچنین لازم نیست یک نفر را به عنوان مراقب امتحان استخدام کنید.

4. هزینه های دانش آموزان را کاهش می دهد: دانش آموزان مجبور نیستند برای انجام امتحان به یک مکان خاص بروند یا سفر کنند. بنابراین حتی گرفتن امتحان از دانش آموزان مناطق دور افتاده نیز با کمترین هزینه امکان پذیر خواهد بود.

5. امنیت بیشتری دارد: شما می توانید یک بانک سوال بزرگ با تعداد زیادی سوال ایجاد کنید. برای هر دانش آموز یک مجموعه سوال گزینشی تصادفی از بانک سوال ارائه می شود. بنابراین احتمال اینکه شرکت کننده ها بخواهند جواب ها را باهم به اشتراک بگذارند خیلی کم خواهد شد.

معایب و محدویت های یک سامانه آزمون آنلاین موارد زیر هستند:

  1. باید در نظر داشته باشید که دانش آموزان آزمون را در دستگاه خود و در زمان خودشان، بدون آنکه کسی مراقب آن ها باشد انجام خواهند داد، بنابراین شما باید سوالات خود را متناسب با این وضعیت طرح کنید. باید سوالاتی را مطرح کنید که نتوان پاسخ آن ها را به راحتی از کتاب ها یا اینترنت پیدا کرد. یا اینکه می توانید برای هر سوال یک تایمر قرار دهید که شرکت کننده زمان برای جست و جو و تقلب نداشته باشد.
  2. بررسی و تصحیح سوالات تشریحی به صورت خودکار امکان پذیر نیست، بنابراین باید آن ها را خودتان تصحیح کنید.
  3. کلاً آزمون آنلاین در بحث تقلب کمی مستعد تر است. بنابراین در راه اندازی سیستم آزمون آنلاین خود باید آن را در نظر داشته باشید. آیا می خواهید نتایج را بلافاصله بعد از نتیجه به اشتراک بگذارید؟ در این صورت می توانید یک بانک سوال برای حل مشکل تقلب تنظیم کنید.

در این راستا مجموعه امام حسین (ع) آزمون های دوره ای آنلاین برگزار می نماید  این مقاله نحوه ی آزمون آنلاین آموزشگاه را آموزش می دهد  که توسط همکار گرامی سرکار خانم عارفخانی تنظیم شده است ، این مقاله را از لینک زیر دانلود نمایید. با تشکر

آموزش آزمون آنلاین


امتیاز شما به این محتوای آموزشی ؟ جمع امتیاز 1/20